Spillefuglen - National kampagne

Center For Ludomani

Opgaven

1 ud af 12 danskere er afhængige af spil i én eller anden grad. Til trods for det, er gambling stadig et tabu-emne, som ikke får den opmærksomhed det fortjener. Nøglen til at bryde tabuet, er at give de berørte parter information omkring advarselstegn, og brugbare råd til hvordan de kan får styr på gamblingen.

Løsningen

Det er vigtigt at huske på, at den afhængige og dennes familie samt venner er alle ofre. Vi ønskede ikke at spille ud med den løftede pegefinger – i stedet valgte vi at benytte os af en inkluderende og positiv fremgangsmåde, som skulle vise at der er en vej ud af spilleafhængigheden. Kampagnen resulterede i en masse trafik til ludomani.dk, hvor man kunne tage en test for at se, hvorvidt man havde et spilleproblem.

 

Spillefuglen  - National kampagne

Med en landsdækkende kampagne introducerede vi ”Spillefuglen”; en lille nysgerrig fugl, som bliver større og mere irriterende jo mere man gambler. Kampagnen skabte massiv opmærksomhed og politisk fokus og blev nomineret til en International Achievement Award. Men vigtigst af alt oplevede Center for Ludomani en stigning i indskrivninger på hele 400%.

 

 

Vil du vide mere?

Mette Hegelund
Partner, CEO