Generér leads online

Generér leads online

Mange B2B virksomheder behandler deres hjemmeside som et showroom uden sælgere. De går glip af en hel del forretning, da erfaringer viser, at en B2B-virksomhed kan konvertere 1-2% af trafikken til konkrete salgs-leads til sælgere og forhandlere.

For internationalt orienterede B2B virksomheder er websitet det primære udstillingsvindue. Både når det gælder synlighed overfor potentielle kunder og overfor forhandlere. Alligevel er det kun et fåtal, der udnytter det potentiale fuldt ud.

Få en global supersælger

Tænk ikke på din hjemmeside som en firmapræsentation. Se den som din vigtigste salgsmaskine og leverandør af leads til dine forhandlere eller egne sælgere. Selvom du ikke sælger direkte, kan du jo godt tage imod en forespørgsel. Dine forhandlere kan så løbe bolden det sidste stykke i mål.

Din bedste sælger er digital. Giv ham et menneskeligt look.

Mange B2B salgsdirektører har den holdning, at deres produkt er alt for komplekst og dyrt til, at det kan sælges på nettet. Men det er en misforståelse, at hjemmesiden derfor ikke er et væsentligt redskab i salgsprocessen. Selv de største B2B ordrer kan være resultatet af et besøg på en hjemmeside, som blev konverteret til et salgsemne. Måske startede det med et tilbud om en demonstration? Bestilling af en rapport? Eller en beregning af en mulig besparelse? Og når først kontakten er skabt, kan sælgerne tage over og gøre det, de er bedst til. 

Tænk på hvad kunden vil købe

Et B2B salg er altid et produkt af en længere salgsproces. Start den på nettet. Skab handling ved at sætte de relevante Call-to-Actions op de rigtige steder på hjemmesiden, så vil du opleve, at den er en guldgrube. Som tommelfingerregel skal et B2B site kunne konvertere 1-2% af trafikken til konkrete leads i form af ønsker om tilbud, produktdemonstration, møde eller yderligere information som fx nyhedsbrev. Det giver dine sælgere og forhandlere muligheden for at følge op og komme tættere på forretning.

ROI på få måneder

I mange tilfælde kan du forvandle dit corporate website til en effektiv leadgenereringsmaskine – uden at skulle lave det radikalt om. Det handler først og fremmest om at skabe relevante responsmuligheder. Tænk i de besøgendes adfærd på dit website. Hvad vil være det naturlige next step, når de fx er på en produktside? Et tilbud, eller en demonstration? På den måde kan du konvertere ukendte besøgende på sitet til kendte emner, som dine sælgere og forhandlere kan kvalificere i en efterfølgende proces. Ofte vil investeringen i styrket leadgenerering være tjent hjem på uger eller få måneder.

Interesseret? Hvis du vil høre globale lanceringer, så skriv til os eller ring på (+45) 53 52 82 00. Vi giver gerne en kop kaffe, og tager en snak om hvordan vi kan flytte din virksomhed ud over grænsen.