Ambu Stop Cross Contamination Campaign

Opgaven

Ambu havde forestået tre videnskabelige studier der omhandlede effekten af krydskontaminering på grund af utilstrækkeligt rengjorte genanvendelige EEG-elektroder. Dette resulterede i flere peer-reviewed studier der blev offentliggjort forskudt gennem anderkendte medicinske journaler. Ambu havde brug for en branding-kampagne der præsenterede kernen af hvert studie og som følge tilskynder hospitaler til at skifte til éngangs EEG-elektroder.

Løsningen

Raffinaderiet vandt en bureaukonkurrence med en overordnet kampagne kaldet "Stop Cross-contamination". Kampagnen blev aktiveret som tre multi-channel kampagner, der hver afspejler resultaterne af de enkelte videnskabelige studier. De blev udrullet på blandt andet video, web, bannere, print og sociale medier. 25% af alle besøg på hjemmesiden blev konverteret til leads.

 

 

 

BAGGRUND

Den gamle parole lyder, at man skal undgå hospitaler, hvis man vil forblive rask. Desværre er der en sandhed i det. Hospitalserhvervede infektioner er en reel fare, når det angår rengøring af kritisk udstyr. Ambus studier viser at én ud af fire rengjorte elektroder har skadelige bakterier som stafylokokker på sig, der potentielt kan lede til infektion af ellers raske patienter.

 

 

KEND DIT PUBLIKUM

Vi havde den indsigt, at det ville være nemt at identificere nøglepersoner i hospitalssektoren, som eksempelvis indkøbs eller økonomi-ansvarlige, via deres jobtitler på LinkedIn. Derfor udviklede vi en serie posts til hver kampagne der indeholdt billeder, infografikker eller video, og på den måde kunne vi skabe bredt kendskab i en smal målgruppe.

 

 

 

OMNI-CHANNEL AKTIVERING

For at støtte salgsaktiviteter, udviklede vi en toolbox til hver kampagne med både annoncer og brochurer der kunne aktiveres i lokale markeder.

 

 

NATURLIGT DIGITAL

I hjertet af kampagnen var en landing page, hvor alle tre kampagner mødtes, og hvor alt viden blev samlet på ét sted. Her kan man se hvert enkelt spor, læse de videnskabelige studier og ikke mindst var der tilknyttet retargeting og lead-generering, så der løbende kunne skabes trafik i takt med kampagnens udvikling. De digitale elementer blev også brugt til at udfolde kampagnen i en iPad slags-app.

 

Want to know more?

Oliver Kaalund
Consultant