Produktlanceringer

DLF

Opgaven

DLF er en global frøvirksomhed, der forædler, producerer og afsætter frø til landbruget, privat og professionel plænegræs, frø til sukker- og foderroer samt frø til andre afgrøder. I forhold til at kunne kommunikere deres produktprogram effektivt, er det nødvendigt at have en kommunikationspakke til hvert produkt der kan aktiveres globalt såvel som lokalt. Hvert produkt skal have eget navn og identitet der kommunikerer klar værdiskabelsen for slutbrugeren.

Løsningen

Vi udviklede en grundpakke med kommunikationsstrategi, logo, key visuals samt elementpakke for hvert nyt produkt der kan aktiveres i alle markeder. Der er lagt særlig vægt på at alle produkter skal kunne fungere både på distributørniveau og overfor slutbruger og at produkterne kan aktiveres i alle markeder uanset sproglige barrierer. Med en stil der udfordrer den gængse opfattelse græs uden at gå på kompromis med produkternes egenskaber, har Raffinaderiet udviklet en serie produktlanceringer for DLF.

 

 

Få mere ud af hver mundfuld

Når det kommer til fodergræs er fordøjelsesgraden helt afgørende for udbyttet. Med DLF Fiber Energy er cellerne lettere at nedbryde for dyret, hvilket gør at de kan spise mere og dermed producere mere mælk eller kød. Dette vises i et kommunikationskoncept, hvor dyrene portrætteres i en ”All you can eat”-situation og produktlogoet er opbygget som stiliserede cellevægge.

 

 

Et lille valg med stor effekt

Landmænd har meget på bordet i deres hverdag, og derfor bliver beslutninger som hvilke frøblandinger der skal bruges ofte nedprioriteret. Kommunikationskoncept sætter frøvalget i et nyt perspektiv, hvor det rigtige valg både kan sikre udbyttet mod tørke og samtidig hæve det med 20%. Med nogle klare greb anskueliggøres gevinsten uden at dykke for dybt ned i videnskaben.

 

 

Accelerér din græsplæne til målstregen

Frø der er dækket med DLF Accelerator-coating vokser 38% hurtigere på blot syv dage. Coatingen indeholder vigtig næring til græsset og øger evnen til at optage vand. Med et navn, logo og koncept der understøtter fart lavede vi et kommunikationskoncept der ikke er til at tage fejl af.

Vil du vide mere?

Oliver Kaalund
Konsulent