Hør bedre. Smil mere.

Interton Høreapparater

Opgaven

Som en del af deres globale vækststrategi ønskede GN-group at re-launche INTERTON som et value-for-money brand. I modsætning til GN’s premium mærker ReSound og Beltone havde INTERTON ikke haft nogen væsentlig produkt-, kommerciel eller marketingudvikling i flere år. Dette gav en fantastisk mulighed for at opbygge en unik brand position fra bunden og samtidig udfordre den traditionelle markedsføringsproces.

Løsningen

Markedsanalyser viste, at mange brugere opfattede dét at få et høreapparat som noget kompliceret, udfordrende og dyrt. Der var således en åbning i markedet for et brand, der kunne gøre høreapparater mere tilgængelige for folk – både følelsesmæssigt og økonomisk. På den baggrund besluttede vi, at INTERTON skulle være det optimistiske, ligetil og lige-ud-af-posen brand. Et brand, der leverer effektive og brugervenlige høreapparater uden bøvl. Et brand der gør det lettere at høre bedre – og smile mere.

 

 

 

Ny visuel identitet

En unik og markant visuel identitet spiller en central rolle for det nye Interton brand. I et marked, der er ved at drukne i traditionelle livsstilsbilleder, bruger det nye INTERTON-brand en kombination af enkle illustrationer og aktive personer på en markant gul baggrundsfarve. Den visuelle kommunikation i sig selv udstråler enkelhed og optimisme: Høretab bør ikke være en big deal!

 

 

 

Nyt brand og nye produkter

Det nye brand blev lanceret samtidig med INTERTON Ready - det første produkt designet efter den nye mærkefilosofi for maksimal brugervenlighed og værdi for pengene. Marketing-værktøjskassen indeholder en ny designguide, nye billeder, pakkedesign, digitale kampagneelementer samt videoer og brochurer til forhandlere og slutbrugere.

 

Vil du vide mere?

Jens Grauslund
Founder, Strategic Director