Branding kampagne

Sparekassen Sjælland-Fyn

Opgaven

Sparekassen Sjælland-Fyn er gennem de seneste år vokset kraftigt ved opkøb af Max Bank i Sydsjælland i 2011, opkøb af Sparekassen Faaborg i 2013 og med fusion af Sparekassen Fyn i 2016. Kundegrundlaget er stort, men kendskabet lavt sammenlignet med øvrige banker i samme størrelse. Undersøgelser viste, at kun en brøkdel af de forbrugere, som overvejer at skifte bank, havde Sparekassen Sjælland Fyn i tankerne som deres næste bankforbindelse. Opgaven var derfor at øge kendskabet til Sparekassens navn, logo og kerneværdier.

Løsningen

Nøglen til en effektiv kendskabskampagne er en sympatisk og unik fortælling – og det har Sparekassen Sjælland Fyn. Hvor de store, landsdækkende banker lukker filialer og centraliserer deres kundeservice, går Sparekassen den modsatte vej. Man har en stærk lokal tilstedeværelse, et veludbygget filialnetværk og differentierer sig ved en fleksibel, hurtig og beslutningsdygtig kundeservice med en nærværende personlig kontakt mellem rådgiveren og kunden. Vi udviklede derfor en kampagne, der positionerer Sparekassen som det nærværende alternativ til de landsdækkende banker – en bank i øjenhøjde med kunderne, hvor rådgiverne ikke får bonus for at sælge produkter, men tjener kundernes interesser. Kendskabskampagnen omfatter TV spots, print i lokalmedia samt en digital kampagne rettet mod potentielle kunder via display og sociale media samt POS kommunikation i filialer.

 

 

Vil du vide mere?

Jens Grauslund
Founder, Strategic Director