LIBRATONE TRACK+

LIBRATONE

Opgaven

I sommeren 2018 lancerede Libratone deres nye hovedtelefoner, TRACK+. Et trådløst og ultra-kompakt sæt in-ear hovedtelefoner med automatisk støjreduktion og ergonomisk pasform. Inden produkt-lanceringen udskrev Libratone en bureau-konkurrence for at udvikle en kampagne til deres målgruppe.

Løsningen

Kampagnen blev oprettet med en "Mobile only"-tilgang, der består af en indholdsstrategi, der spænder over både betalte og ejede kanaler, herunder sociale medier. Raffinaderiet skabte mere end tyve grundlæggende "Stories", der blev formatteret til mere end hundrede forskellige formater for at kunne udrulles i alle tænkelige medier. I stedet for at oprette en samlet kampagneparaply, der fokuserer på én kernefortælling, er hver historie centreret omkring et enkelt produkt USP - formidlet som en brugerfordel.

 

Stop tommelfingeren!

Hver historie er baseret på den indsigt, at det er svært at holde opmærksomheden hos forbrugeren i mere end et par sekunder. Derfor er alle historier bygget op omkring at skabe stop-effekt for at få opmærksomhed og derefter kommunikere en enkelt produktfordel efterfulgt af en hurtig afslutning, hvor produktnavn og Libratone brand bliver sat i spil – i stedet for at følge dogmer om at bruge en kampagne tagline eller altid at have "logo first" på digitale kanaler.

 

Athleisure

Med pangfarvet baggrund og komplimentær-farvet styling på modeller får Libratone et nyt og mere levende udseende der påberåber øjeblikkelig opmærksomhed. Farverne skaber opmærksomheden, mens man fastholdes af en fashion-styling i ”athleisure”-stil hvor sportstøj møder mode – det er jo hovedtelefoner til den aktive bruger der er tale om.

 

Vil du vide mere?

Oliver Kaalund
Konsulent