Brandloyalitet der går meget længere end salget

Libratone

Opgaven

At lave det første salg i et marked så konkurrencepræget som trådløse højttalere er svært, så det at fastholde kunden til mersalg er helt essentielt. Libratone tilbød os opgaven at designe et digtalt retention-program der skulle optimere brugeroplevelse og inspirere til at anbefale eller købe flere produkter fra Libratone.

Løsningen

Sammen med Libratone skabte vi et automatiseret email flow der udløses ved køb af et produkt i deres webshop. Programmet dækker hele brugerrejsen lige fra køb og udpakning, over forklaring af features og guides, til NPS-score, konkurrencer og krydssalg, og giver en positiv brandoplevelse igennem hele forløbet.

 

 

Vores tilgang

Vi besluttede os for at designe direkte til mobil for at få en tidssvarende oplevelse der også er fremtidssikret. Vi anvendte flere avancerede features som baggrundsbilleder, animationer såvel som flettefelter på både navne og produkter for en særligt personlig oplevelse. Vi endte med at lave 4 forskellige programmer med op til 8 produkt-varianter – alt sammen oversat til 4 sprog. Raffinaderiet stod for følgende trin i processen:

  • • Strategisk afgrænsning
  • • Flowcharts & Planning
  • • Kravsspecifikation
  • • Design
  • • HTML kodning
  • • Database integration
  • • Automatisering af flows
  • • Oversættelse og aktivering på fire sprog

Vil du vide mere?

Oliver Kaalund
Konsulent