Relevans og indhold er vigtigere end nogensinde

En markant procentdel af den samlede reklameomsætning i Danmark investeres i traditionelle betalte medier. Men giver det overhovedet mening at bruge omkring 1,3 mia. kr. pr. måned på traditionelle medier, når vi ved, at forbrugernes holdning til reklame har ændret sig voldsomt indenfor det seneste årti?

De seneste analyser viser, at en tredjedel af forbrugerne ofte eller altid bliver irriterede over reklamer, samt at kun en tiendedel af forbrugerne er opmærksomme på reklamer. En anden markant trend viser dog, at vi ikke har noget mod reklamer i hverdagen, hvis det giver adgang til relevant viden eller opfattes som underholdning. Det handler altså i højere grad end nogensinde om at lytte til forbrugerne og lade kommunikationen være drevet af deres adfærd, behov og forventninger.

Vær relevant

Hvis vi skal trænge igennem til modtagerne med et budskab, som forbrugerne ikke selv opsøger, er der 3 nøgleord for succes – relevans, værdi og tilladelse. Vi skal give adgang til unik og relevant information, services eller sponsoreret underholdning, som skaber værdi for forbrugerne.

Relevans, værdi og tilladelse - 3 nøgleord for succes

Hos Raffinaderiet fokuserer vi på kreativitet til at løse forretningsudfordringer uden respekt for de klassiske siloer eller discipliner; men med et gennemtrængende fokus på at forstå forbrugernes adfærd og troværdigt at tilfredsstille deres forventninger og behov. Vi aktiverer brandets historie på tværs af alle relevante kontaktpunkter og medier samt optimerer marketing budgettet ved primær aktivering digitalt. Kun på den måde får budskabet positiv opmærksomhed – og størst effekt.

Interesseret? Hvis du vil høre globale lanceringer, så skriv til os eller ring på (+45) 53 52 82 00. Vi giver gerne en kop kaffe, og tager en snak om hvordan vi kan flytte din virksomhed ud over grænsen.