International markedsføring

 

FÅ DIN VIRKSOMHED UD OVER GRÆNSEN

Når man ønsker at rejse fra de trygge rammer på hjemmemarkedet med sine produkter under armen, skal man sørge for at medbringe en ekstra kuffert pakket med de rigtige værktøjer – ellers bliver rejsen fuld af dårlige oplevelser, maveonder og hovedpine. Men først og fremmest bliver den kort og dyr.

Det danske marked er på størrelse med Hamborg, så enhver dansk B2B virksomhed med mere end tre parkeringspladser eksporterer. Men der er mange udfordringer på flere niveauer på vejen mod succes. Der er sprogbarrierer, kulturelle forskelle, tidsforskelle, korruption, kørsel i venstre side og spisepinde.

 

 

 

 

FÅ MEST MULIGT UD AF KULTURELLE PÅVIRKNINGER

Vi har alle set reklame der er komplet uforståelig. Meget af det kan tilskrives dårlige sprogoversættelser, men endnu mere til kulturelle fejltolkninger. Forklaringen herpå er sandsynligvis, at der er skabt en masse gode ideer i rummet mellem ordspil og dobbelt-betydning - og begge dele er gået tabt i oversættelsen. Når vi designer vores kampagner, overvejer vi altid, hvilke markeder vi adresserer, og hvilket hovedsprog der skal udvikles til. Kun sådan undgår man faldgruberne og får succes med international markedsføring.

 

 

Kom foran i køen

Et af de største bump på vejen er, at selv meget store danske virksomheder er små spillere på de internationale markeder. Der er derfor ikke ressourcer til at være massivt til stede. Det betyder, at man bliver afhængig af sine forhandlere og deres sælgere. Gennem de sidste 20 år har Raffinaderiet hjulpet store og mellemstore danske virksomheder ud over grænsen.
Vi har indsigt i hvordan:

  • Du lancerer globale kampagner
  • Du genererer leads
  • Du aktiverer dine sælgere og forhandlere
  • Du får styr på din forhandlerstruktur

 

 

Cases

 

 

VIL DU VIDE MERE?

Hvis du vil vide mere om vores tilgang til social media, eller vil tage et møde, så udfyld felterne og så tager vi kontakt til jer. Ellers ring på telefon 53528200.