International markedsføring

 

Få din virksomhed ud over grænsen

Når man ønsker at rejse fra de trygge rammer på hjemmemarkedet med sine produkter under armen, skal man sørge for at medbringe en ekstra kuffert pakket med de rigtige værktøjer – ellers bliver rejsen fuld af dårlige oplevelser, maveonder og hovedpine. Men først og fremmest bliver den kort og dyr.

Det danske marked er på størrelse med Hamborg, så enhver dansk B2B virksomhed med mere end tre parkeringspladser eksporterer. Men der er mange udfordringer på flere niveauer på vejen mod succes. Der er sprogbarrierer, kulturelle forskelle, tidsforskelle, korruption, kørsel i venstre side og spisepinde.

Et af de største bump på vejen er, at selv meget store danske virksomheder er små spillere på de internationale markeder. Der er derfor ikke ressourcer til at være massivt til stede. Det betyder, at man bliver afhængig af sine forhandlere og deres sælgere.

Gennem de sidste 19 år har Raffinaderiet hjulpet store og mellemstore danske virksomheder ud over grænsen. Vi har indsigt i hvordan:

  • Du lancerer globale kampagner
  • Du genererer leads
  • Du aktiverer dine sælgere og forhandlere
  • Du får styr på din forhandlerstruktur
 

Nedenfor kan du læse mere om dette og se en række cases. Vi håber, at det vil give dig værdifuld input til at indfri dit globale potentiale.

 

Cases

 

Artikler

 

 

Kontakt mig

 

Jens Grauslund
Founder, Strategic Director