Digital Strategi

 

FRA DIGITALE MEDIER TIL DIGITALT MINDSET

Der var engang, hvor ”digital strategi” handlede om prioritering og brug af digitale kanaler og media. I dag er ”digital strategi” et mindset, der omfatter alle virksomhedens digitale snitflader til marked og interessenter – herunder website og e-shop, sociale media, display & search, e-mail & affiliate marketing,

CRM & online kundesupport, og ikke mindste samspillet mellem dem. Vi kan hjælpe jer med at få et overblik over dit digitale landskab og med at definere indsatsområder og KPI’er, som understøtter jeres strategiske og forretningsmæssige mål.

 

 

Start med brugerrejsen

Det bedste udgangspunkt for den digitale strategi er kortlægning af dine målgruppers interesser og motiver samt den brugerrejse, de foretager hen mod dit produkt. Hvor, hvornår og hvordan hører de om din virksomhed og dine produkter? Hvilke produktfordele tænder de på? Hvordan søger de viden? Hvordan er deres digitale adfærd før, under og efter et køb? Hvilke søgemaskiner og websteder benytter de? Vi kan hjælpe dig med at kortlægge denne rejse, så du får en klar idé om, hvilke kanaler og digitale knapper, du skal trykke på.

 

 

 

Konvertering og lead-generering

Kortlægningen af brugerrejsen giver et godt billede af, hvilke digitale touch points, du skal bygge dine kampagner op omkring – og hvornår du skal aktivere dine budskaber for at få mest effekt.

Typisk vil brugerrejsen føre til et eller flere besøg på din hjemmeside. Derfor er det helt afgørende, at dine landing pages konverterer godt og indeholder de informationer, som overbeviser brugeren om, at han/hun er havnet det rigtige sted. Vi kan hjælpe dig med at optimere din hjemmeside – eller udvikle en ny, hvis det er nødvendigt – så den performer optimalt. Først herefter giver det mening at skrue op for trafikken til dit site.

 

 

Programmatisk mediekøb

Når brugerrejse og konverteringer er på plads, så er det tid til at drive relevant trafik til sitet ved at være tilstede på de kanaler, hvor din målgruppe befinder sig. Det vil typisk være en kombination af display markedsføring, sociale media, influencer aktiviteter, search og e-mail marketing. Et af de centrale værktøjer er mediaplanlægning og køb via RTB (Real Time Bidding) platforme som Google Display/Intent eller Adform, som giver mulighed for meget specifikke mediepåvirkninger. Vi kan hjælpe dig med at finde den rigtige mediekombination og via vores aftale med Adform kan vi købe ind til priser, der er både attraktive og gennemskuelige.

 

Iøjenfaldende og målrettet kommunikation

Kommunikation på digitale medier har sine helt egne præmisser. Fanger du ikke din målgruppes interesse på et splitsekund, scroller de forbi dit budskab. Tiden er kort, formaterne er små, så det handler om at kommunikere hurtigt, enkelt og i øjenfaldende. Vi er store fans af video og målretning af budskaber, så de rammer brugerens interesser og aktuelle søgeadfærd i de specifikke ”moments”, hvor de er aktive på digitale og sociale platforme. Kig på nogle af vores cases, hvis du vil se eksempler på det.

 

Cases

 

 

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om hvordan vi vælger at gribe digitale medier an, eller vil du gerne møde os til en uforpligtende snak, så udfyld felterne herunder og vi vil tage kontakt til jer.