Tæt På

Codan

Opgaven

At være på forkant med sine kunders behov og ønsker er essentielt for alle virksomheder. I stedet for at lave en retrospektiv rapport med en slavisk gennemgang af året der gik, ønskede Codan at lave noget anderledes. Noget mere aktuelt og nutidigt. Noget som kunne være med til at fastslå hvilke CSR initiativer Codan skulle være en del af i fremtiden.

Løsningen

Vi gik direkte til kilden: kunderne. Vi spurgte kunderne om, hvilke CSR aktiviteter de ønskede at støtte. På den måde fik kunderne ejerskab på opgaven samtidig med, at vi fik brugbar information. Det var en klar win-win situation. Codan belønnede kundernes CSR SoMe posteringer, med en donation på 10 kr. til en velgørenhedsorganisation kundernes eget valg. De input man fik, gjorde det klart, at de CSR initiativer som var tættest på Codans kerneydelser, også var de mest relevante for kunderne.

Kampagnen vandt ”Bedste CSR strategi” ved CSR Awards.

Vil du vide mere?

Christian Garnov
Creative Director