Awareness fra online til retail

Biomega

Baggrund

Det danske cykelmærke Biomega har i samarbejde med verdenskendte designere som KiBiSi, Bjarke Ingels og Marc Newson sat nye standarder for cykeldesign. I anledning af 100-året for Bauhausskolen, hvor en del af Biomegas design-DNA stammer fra, valgte Biomega at lancere en limited edition af deres nyeste elcykel, OKO. Raffinaderiet blev bedt om at udvikle en digital kampagne, der via sociale medier og display-annoncering kunne skabe opmærksomhed om den nye limited edition og generere trafik til Biomegas nye online-butik.

Løsningen

Vi skabte et kampagneunivers baseret på Bauhaus' karakteristiske former og farver, som også afspejles i den blå farve på Biomegas OKO Bauhaus edition. Det karakteristiske udtryk skaber visuel synergi mellem kampagnens forskellige kanaler fra digital til butik. I forbindelse med vores arbejde for Biomega har vi udviklet 4 personaer og kortlagt deres digitale adfærd og brugerrejser. Kampagnen omfattede sponsorerede posts og retargeting på instagram, facebook, google display og web, samt offline-aktiviteter i butik.

 

 

Øget opmærksomhed

For at øge opmærksomheden omkring lanceringen, gennemførte vi et take-over på Biomegas egen instagramkonto, som bestod af 33 posts fordelt på video, billeder og grafiske elementer, der tilsammen styrkede oplevelsen af den nye blå cykel, som en integreret del af fortællingen om Bauhaus. Raffinaderiet blev bedt om at udvikle en digital kampagne, der via sociale medier og display-annoncering kunne skabe opmærksomhed om den nye limited edition og generere trafik til Biomegas online-butik.

 

 

 

 

Data der skaber Resultater

Kampagnen kom godt i mål og skabte et solidt aftryk på Biomegas sociale kanaler, samt en imponerende forøgelse af trafik i online-butikken, såvel som til at trække brugere ned i de fysiske butikker. En trafik vi har kunne bruge i det videre arbejde med retargeting, lead-generering og salg i Biomegas danske flagship stores.

 

 

Vil du vide mere?

Camilla Randlev Petersen
Konsulent