Libratone – en naturlig del af musikken

Libratone

Opgaven

Libratone ønskede at rykke brandet tættere på kundernes egne musikoplevelser og blive en naturlig del af den danske musikscene. Så de bad os om at udtænke en kampagne, der kunne styrke forbindelsen mellem de tre: kunden, musikindustrien og Libratone.

Løsningen

I samarbejde med Sony Music og DiscoWax skabte vi konceptet ”Backstage Music” og  udviklede vi en lang række videoer med nogle af Danmarks bedste og hotteste kunstnere. Videoerne indeholdt eksklusive performances og “behind-the-scenes” klip og blev vist i alle danske biografer som forfilm og på Backstage Music’s egen youtube kanal. Herfra blev de spredt viralt til instagram og facebook med hashtagget #backstagemusic – og Libratone indtog sin plads, som en naturlig del af musikken.

Ud af garagen

Libratone blev skabt ud fra kærlighed til musik og en passion for stærk og fyldig lyd. Lige som så mange musikere, så startede de også i garagen. Det er derfor deres mission er at støtte unge, lovende musikere med at slippe deres musik fri. Samen med Sony Music og DiscoWax arbejder Libratone sammen med et projekt der hedder Backstage, hvor nye talenter fra skandinavien får en platform der kan give dem international eksponering. Som en del af Backstage blev der skabt en serie af musikvideoer der blev vist i alle Nordisk Films biografer uner forfilmene. Du kan se nogle af videoerne her og følge os på facebook for at opdage og støtte mere fantastisk ny musik.

 

 

 

The Minds of 99 - Ma Cherie Bon Bon
Clemens - Pisk Uden S
Thøger Dixgaard - Tæt På
KIll J - Propaganda
The Attic Sleepers - Airport
Barbara Moleko - Paranoia
Kesi - Dumme Penge
Camilo & Grande - Gir Dig
JonasForFanden - Nar
Panamah - Lever Vildt
König - Uundværlig
Too Young To Die - Forgive This Boy
Joey Moe - Million
Joey Moe - Klar På Mig Nu
Joey Moe - Hvis Det Ik' Skal Være Os

Want to know more?

Oliver Kaalund
Account Director